Pondělní ráno
Vždycky když se dozvím, že poletí iss a že bude hodně vysoko nad obzorem a že nebude zataženo a že budu tou dobou doma, bouchám šampáňo. Dneska ráno, těsně před odjezden do školy, byly všechny tyhle předpoklady splněný a já neváhal ani chvilku.
Družice letěla ve svém maximu něco přes 50° nad horizontem, což v praxi znamenalo, že jsem na ní koukal asi z 500 km a ještě přes relativně slabou vrstvu atmosféry.
Jeden ze záběrů se vyvedl znamenitě, páč družice profrčela přesně z jednoho rohu do druhýho a já tak dostal asi 10 snímků z jednoho šotu. To si samo o sobě říkalo o gifíček. Detaily tam nějaký jsou, ale myslím, že časem z toho vycucám o něco víc.
Zbyla mi ještě chvilka času, a tak jsem dalekohledem prubnul Jupiter. Ten už není co bejval. Od loňský opozice detailů ubylo. Vzal jsem ho bez barlowu, se zvětšením cca 150x. Díky tomu se mi do záběru vešly i měsíce, nicméně na kameře moc vidět nebyly, a tak jsem musel pořídit dvě sekvence - jednu normální a druhou přesvětlenou. Po jejich spojení mi z toho vylezlo výše uvedené. Zleva doprava je k vidění Ganymed, Io, Europa a Callisto. Náhodou se mi tam opět ukázala i Velká rudá skvrna. Zasranej lucker!