Měsda
Konečně se zase jednou udělalo "astrohezky" a Měsíc zapózoval..
Takže teda jakže. Když jsem nastavil webku a kouknul na vobrazovku, zaplesalo mi srdéčko. Už dlouho nebyly podmínky tak příznivý, a tak jsem neváhal a začal rychle snímat, páč ze severozápadu se hnal nějakej bordel.
První fotka je zhruba 150x zvětšená a vokazuje dva mrtě krátery, jejichž detaily jsou k vidění na dalších dvou snímcích. Hledej šmudlo.
První džuzna se jmenuje Gassendi a je na ní hezky vidět jakou roli ve fotografování Měsíce hraje světlo a stín. Když chceš dobrý fotky, musíš fotit objekty, který jsou blízko terminátoru, což je hranice mezi neosvětlenou a osvětlenou částí Měsíce. Jedině tak házej měsíční nerovnosti dlouhý stíny a na fotce to pak vypadá šehrezádně. Budiž mi odpuštěno, že jsem nastavil blbě gain a na fotce jsou vypálený místa.
Druhá díra má název Copernicus. Ten se v onu chvíli blízko terminátora nenacházel (asi se bál, bo co), a tak tahle fotka s trochou disfenismu stojí za hovno.
Za zmínku ještě stojí fakt, že každá fotka je jinak votočená a ve výsledku to působí trochu zmateně. Zapracuju na tom!